![]() | Šiandien prisijungusių | 44 |
![]() | Vakar prisijungusių | 102 |
![]() | Iš viso apsilankė | 743505 |
Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierius ištyręs skundą Nr. 4D-2017/2-276dėl Prienų rajono savivaldybės pareigūnų veiksmų (neveikimo), sprendžiant žemės mokesčio sumažinimo klausimą, konstatavo, kad Prienų rajono savivaldybės pareigūnai, nagrinėdami Pareiškėjos kreipimąsi, neparengė Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimo projekto dėl žemės mokesčio sumažinimo ir (arba) atsisakymo jį sumažinti, kad Prienų rajono savivaldybės taryboje šis klausimas nebuvo svarstomas, kad sprendimą nesumažinti Pareiškėjai žemės mokesčio priėmė Savivaldybės meras, nors vadovaujantis Žemės mokesčio įstatymo 8 straipsniu,Savivaldybių tarybos turi teisę savo biudžeto sąskaita sumažinti žemės mokestį arba visai nuo jo atleisti, o sprendimų teikti mokesčių lengvatas savivaldybės biudžeto sąskaita priėmimas, vadovaujantis Vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 18 punktu, yra išimtinė savivaldybės tarybos kompetencija.
Seimo kontrolierius, ištyręs skundą, taip pat konstatavo, kad Prienų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 22 d sprendimu Nr. T3-263 patvirtinto Žemės, valstybinės žemės nuomos, nekilnojamojo turto ir paveldimo turto mokesčių lengvatų teikimo tvarkos aprašo nuostatuose nėra reglamentuota, kaip yra sprendžiamas klausimas, jeigu asmens prašymas suteikti žemės mokesčio lengvatą savivaldybėje gautas gruodžio mėnesį ir nėra galimybės parengti sprendimo projekto artimiausiam savivaldybės tarybos posėdžiui, o klausimo svarstymą perkėlus į kitų metų artimiausią savivaldybės posėdį, asmuo, vadovaujantis Aprašo 12 punktu, praranda teisę gauti mokestinę lengvatą.
Seimo kontrolierius atliko tyrimą dėl Šiaulių miesto savivaldybės pareigūnų neveikimo, nesprendžiant Medelyno rajone, Šiaulių mieste susikaupiančių paviršinių nuotekų tvarkymo problemos. Seimo kontrolieriaus atliekamo tyrimo metu paaiškėjo, kad Savivaldybės taryba 2000 m. gruodžio 28 d. sprendimu buvo pavedusi uždarajai akcinei bendrovei „Šiaulių vandenys“ ne tik eksploatuoti ir prižiūrėti miesto magistralines lietaus kanalizacijos linijas, upelius, griovius, bet ir rūpintis lietaus kanalizacijos sistemos plėtra, tačiau 2015 m. gruodžio 28 d. šis sprendimas su visais pakeitimais ir papildymais buvo panaikintas ir UAB „Šiaulių vandenys“ buvo pavesta tvarkyti tik esamas paviršines nuotekas Savivaldybės teritorijoje. Tuo tarpu UAB „Šiaulių vandenys“ teiktais duomenimis, Medelyno rajone paviršinių (lietaus) nuotekų sistemos nėra.
Savivaldybė, Seimo kontrolieriui pradėjus tyrimą, laikėsi pozicijos, kad paviršinių nuotekų tinklų plėtra nėra paviršinių nuotekų tvarkytojo pareigų objektas. Savivaldybės administracija tyrimo metu pripažino, kad daugelyje Šiaulių miesto gatvių ir rajonų nesant įrengtų lietaus kanalizacijos tinklų, lietaus vanduo nuo gatvių subėga į upelius bei atvirus griovius; paviršinių nuotekų tinklai nebuvo inventorizuojami ir teisiškai įregistruojami, todėl paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūra nebuvo teisiškai perduota paviršinių nuotekų tvarkytojai UAB „Šiaulių vandenys“.
Seimo kontrolierius išnagrinėjo P. V. skundą dėl Sveikatos apsaugos ministerijos Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos pareigūnų veiksmų (neveikimo) vilkinant jo kreipimosi nagrinėjimą. Nors pareiškimas komisijoje buvo užregistruotas 2017 m. vasario 22 d., tačiau komisijos posėdyje pareiškimas buvo svarstomas praėjus septyniems mėnesiems – 2017 m. spalio 12 -ą dieną, kuriame buvo priimtas ir sprendimas.
Seimo kontrolierius konstatavo, kad Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisija nepagrįstai vilkino pareiškimo nagrinėjimą net 8 mėnesius – gavusi informaciją, kad sprendimui priimti reikalingi duomenys yra pateikti teismui, nesinaudojo suteiktomis teisėmis kreiptis į teismą dėl reikalingos informacijos gavimo; teisės aktų nustatyta tvarka nepratęsė pareiškimo nagrinėjimo termino. Toks neveikimassudarė prielaidas vilkinti pareiškėjo kreipimosi nagrinėjimą.
Įvertinęs skundo metu nustatytas aplinkybes, Seimo kontrolierius pripažino skundą pagrįstu bei sveikatos apsaugos ministrui rekomendavo imtis veiksmų, kad nagrinėjant pareiškimus Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisija efektyviai naudotųsi jai suteiktomis teisėmis bei laikytųsi teisės aktuose nustatytos tvarkos dėl pareiškimo nagrinėjimo termino pratęsimo.