Šiandien prisijungusiųŠiandien prisijungusių88
Vakar prisijungusiųVakar prisijungusių96
Iš viso apsilankėIš viso apsilankė773274

Naujienos

Seimo kontrolierius: Panevėžio miesto savivaldybės administracija pažeidė gerojo viešojo administravimo principus

2019 m. sausio 30 d.

The Seimas Ombudsmnens OfficeSeimo kontrolierius konstatavo, kad Panevėžio miesto savivaldybės administracija neteisėtai išbraukė Pareiškėją iš asmenų, turinčių teisė į paramą būstui išsinuomoti, sąrašo. Savivaldybės administracija Pareiškėjo prašymą vertino formaliai ir neieškojo sprendimo būdų, kuriais būtų siekiama apsaugoti Pareiškėjo teises ir teisėtus interesus. Savivaldybė, gavusi Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos raštą, kuriuo buvo siūloma grąžinti Pareiškėją į asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašą, galėjo kreiptis į Ministeriją dėl tarnybinės pagalbos suteikimo, tačiau to nepadarė. 

Atsižvelgiant į tai, kad Pareiškėjo skunde nurodytos problemos, sietinos su paramos būstui išsinuomoti teikimu bei šio teikimo teisinio reglamentavimo trūkumais, Savivaldybės administracijai yra žinomos, tačiau Savivaldybės pareigūnai nesiėmė jokių priemonių joms pašalinti, Seimo kontrolierius Savivaldybei pateikė prašymą, kuriuo prašė įvertinti galimybes išnuomoti Pareiškėjui savivaldybės socialinį būstą kitais pagrindais arba skirti kitą socialinę paramą. Skundo tyrimo metu nustatyta, kad Savivaldybės administracija neatsižvelgė į šį Seimo kontrolieriaus prašymą ir neieškojo kitų būdų, siekiant suteikti Pareiškėjui socialinę pagalbą.

Seimo kontrolierius kritiškai vertino Savivaldybės administracijos pareigūnų atliekamus veiksmus Viešojo administravimo įstatymo ir Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo įtvirtintų principų atžvilgiu. Seimo kontrolierius taip pat konstatavo, jog netoleruotina tokia situacija, kai Savivaldybės administracija, svarstydama prašymą dėl teisės būti įrašytam į asmenų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašą, skunde nurodytas aplinkybes vertina formaliai, nesivadovauja galiojančiu teisiniu reglamentavimu, todėl ne tik kad nepaaiškina asmenims galimybės skirti savivaldybės būstą, tokia galimybė net nėra svarstytina.

Pažymėtina, kad Ministerija taip pat atkreipė dėmesį, kad savivaldybės, vykdydamos savo savarankiškąją funkciją – socialinio būsto nuomą, turi atsižvelgti ir į tai, kad parama būstui įsigyti ar išsinuomoti teikiama siekiant didinti asmenų ir šeimų, vadovaujantis teisės aktų nuostatomis turinčių teisę į paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti, motyvaciją integruotis į darbo rinką ir racionaliai naudoti turimus išteklius, todėl, Ministerijos nuomone, Savivaldybės administracija turėtų grąžinti Pareiškėjo pavardę į asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašą. 

Seimo kontrolierius įvertino tyrimo metu nustatytas aplinkybes ir rekomendavo Panevėžio miesto savivaldybės administracijai iš naujo įvertinti Pareiškėjo prašymą grąžinti jį į asmenų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašą; priimti sprendimą bei pateikti Pareiškėjui paaiškinimus ir išsamią informaciją dėl galimybės skirti savivaldybės būstą. Taip pat atkreiptinas dėmesys, jog tarpininkaujant Seimo kontrolieriui buvo imtasi priemonių skunde nurodytai problemai spręsti: Ministerija nurodė, kad, atlikus pakeitimus Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje, numatyta galimybė taikyti matematines skaičių apvalinimo taisykles. 

Gedimino pr. 56, 01110 Vilnius
+370 706 65105 (tel.)
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Valstybės biudžetinė įstaiga
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 191759894

 

© Seimo kontrolierių įstaiga
Publikuojant svetainės medžiagą būtina nuoroda į šaltinį