Šiandien prisijungusiųŠiandien prisijungusių7
Vakar prisijungusiųVakar prisijungusių98
Iš viso apsilankėIš viso apsilankė799102

Naujienos

Internetinėje parduotuvėje pirkusi pirkėja nekokybiškos prekės grąžinti negalėjo 126 darbo dienas

2019 m. rugsėjo 23 d. 

Dėl nekokybiškos prekės daugiau kaip pusę metų ginčą nagrinėjusi Vartotojų teisių apsaugos tarnyba atsakymo, kodėl nebuvo laikytasi įstatyme įtvirtintų terminų, pateikti negalėjo. Seimo kontrolierė Milda Vainiutė taip pat aiškinosi, kodėl Tarnyba, spręsdama tarp pardavėjo bei pirkėjos kilusį ginčą, proceso metu ne tik nesistengė pranešti pirkėjai apie užsitęsusį procesą, bet ir neatsakė į jos užklausimus, neregistravo teikiamų dokumentų.

„Pateikiau skundą Tarnybai dėl gautos nepilnos komplektacijos prekės, kurią įsigijau internetinėje parduotuvėje. Tarnyba nusprendė pradėti tyrimą ir pranešime nurodė, kad ginčas bus išnagrinėtas per 90 dienų, tačiau dėl neaiškių priežasčių nagrinėjimą užvilkino ir net ne visada reagavo į mano atsiųstus paklausimus dėl ginčo nagrinėjimo eigos“, – Seimo kontrolierei teigė nusivylusi pirkėja.

Seimo kontrolierė tyrimo metu susirūpino, kad Tarnybos pateikti paaiškinimai dėl ginčo nagrinėjimo termino nesilaikymo ar termino nepratęsimo nustatyta tvarka yra nemotyvuoti ir nepagrįsti teisės aktų reikalavimais, todėl negali būti pateisinami teisiniu pagrindu. Seimo kontrolierė pažymėjo, kad Tarnybos argumentai dėl vidaus administravimo problemų – darbuotojų kaitos ar didelio darbo krūvio – nėra objektyvi priežastis, dėl kurios Tarnyba turėtų teisę nesilaikyti teisės aktų reikalavimų.

Abejonių dėl Tarnybos veiksmų teisėtumo Seimo kontrolierei kėlė ir tai, kad Tarnyba, nesilaikydama Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių reikalavimų, pirkėjos teikiamus prašymus dažnai ignoruodavo: Tarnyba jų net neregistruodavo bei neperduodavo nagrinėti. Seimo kontrolierė tyrimo metu taip pat atkreipė Tarnybos dėmesį, kad informacijos pateikimas telefonu nėra laikytinas tinkamu atsakymu į raštu pateiktą prašymą.

„Konstitucinė nuostata, kad valdžios įstaigos tarnauja žmonėms, suponuoja tai, kad valstybės tarnyba turi būti atvira, lengvai prieinama žmonėms. Kiekviena valstybės institucija, per kurią vykdomos valstybės funkcijos, kiekvienas valstybės tarnautojas turi paisyti teisėtumo reikalavimų, todėl valstybės tarnautojai turi nepiktnaudžiauti turimais įgaliojimais bei nepažeisti teisės aktų reikalavimų“ – pripažindama, kad Tarnyba pažeidė teisės aktų nuostatas, pabrėžė Seimo kontrolierė.

Po atlikto tyrimo Seimo kontrolierė įpareigojo Tarnybą imtis vidaus administravimo kontrolės priemonių, kad ateityje būtų užtikrintas asmenų ginčų bei prašymų, elektroninių paklausimų nagrinėjimas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytais terminais ir tvarka. Taip pat, kad Tarnybos dokumentų rengimas, tvarkymas ir apskaita būtų įgyvendinami pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

Gedimino pr. 56, 01110 Vilnius
+370 706 65105 (tel.)
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Valstybės biudžetinė įstaiga
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 191759894

 

© Seimo kontrolierių įstaiga
Publikuojant svetainės medžiagą būtina nuoroda į šaltinį